f1   f1     

PORSCHE

914 914-6 in super conditie!

Description & options


1970 Porsche 914-6
Matching numbers
54.494 Originele mijlen
Irish Green (15) op zwart kunstleer (11)
Handgeschakelde vijfversnellingsbak-901

Het 914-programma was aanvankelijk bedoeld als een joint venture tussen Volkswagen en Porsche. Helaas trok VW zich terug en nam Porsche het project over. Ferry Porsche wilde met de 914 jongere chauffeurs aantrekken. De 914-6-modellen waren zeer beperkt en exclusief. Er werden wereldwijd slechts 3.300 auto's gebouwd. Helaas zijn de meeste van deze ofwel onomkeerbaar aangepast of gewoon weggerot. Zeer zelden blijft zo'n droog en origineel exemplaar goed bewaard en onderhouden.

Deze 914-6 werd gebouwd in april 1970 en werd op 15 september 1971 nieuw verkocht door Norman Scott Porsche + Audi uit Houston, Texas. Hij werd besteld met de volgende fabrieksopties:

Mistlampen
Getint glas rondom
Zitkussens

Correcte en originele 15x6 Fuchs (alle 5).

De eerste eigenaar in het originele onderhoudsboekje was een Mr. Douglas U. Stewart uit Baytown, Texas.

Uiteindelijk belande de 914-6 in Zuid-Californie en tussen 2014 en 2015 heeft de eigenaar de 914-6 veel aandacht gegeven. Het grootste deel van het motorwerk werd toevertrouwd aan Callas Rennsport of Torrance, Californie. Callas is een zeer gerespecteerde Porsche-specialist, zowel lokaal als in het hele land. Het uitgevoerde werk omvatte:

Complete revisie van de motor.
Hydraulische Carrera-kettingspanners gemonteerd.
Revisie van de originele Weber carburateurs (werk gedaan door Paul Abbott).
Grote service uitgevoerd, Ventilatorriem, Bougies, Luchtfilter.
Revisie van de versnellingsbak.
Koppeling en vliegwiel.
Revisie 914-6 remklauwen (alle 4).
Olieleidingen en slangen nieuw.

In totaal werd meer dan $ 32.000 geinvesteerd in Callas.

Het doel was niet om alles te herstellen, maar te behouden en alles naar de topconditie te brengen, zodat de eigenaar het kon gebruiken tijdens vintage tourevenementen. Kortom, alles behalve de buitenkant en interieur was gerenoveerd. Terwijl het mechanische werk werd uitgevoerd, richtte een andere lokale shop zich op de rest van de auto. Het werk dat daar werd gedaan, omvatte:

Complete onderstel reveiseerd.
Nieuwe Michelin XWX-banden.
Voor- en achterbumpers strippen, reinigen en opnieuw verchromen.
Schakelmechanisme gereviseerd.
Nieuwe brandstofleidingen.
Nieuwe Carosserie rubbers.

Nog eens $ 16.000 werd geinvesteerd.
In totaal is bijna $ 50.000 geinvesteerd.

Deze 914-6 ziet er fantastisch uit. Dit is niet een van die over gerestaureerde voorbeelden die je alleen nog op een veilig ziet.
Deze auto is gedurende zijn leven licht gebruikt en nooit misbruikt. De lage mijlen hielpen ook om hem te behouden. Hij heeft een geweldige eerlijke en authentieke uitstraling. Het grootste deel van de buitenkant van de auto is vele jaren geleden opnieuw gespoten in topkwaliteit. Het heeft goed standgehouden zonder krimp of problemen met de voorbereiding. In feite zijn er nauwelijks tekenen van gebruik. Er zijn een paar kleine tekenen van gebruik, maar tamelijk onbelangrijk. Alles aan de buitenkant ziet er netjes en fris uit. De Fuchs dragen hun originele geanodiseerde afwerking en zijn bijna perfect zonder stoeprandschade. Ze zijn voorzien van nieuwe Michelin XWX's, die de perfecte vintage originele look hebben. De remmen zijn ook nieuw.

Het interieur is net zo mooi en heel origineel. De stoelen zijn in zeer goede staat met slechts lichte gebruikssporen. Het tapijt vertoont de lichtste tekenen van slijtage. De targa-top is in perfecte staat evenals de rubbers van Targa langs de voorruit. De deurpanelen zijn mooi zonder barsten of vervagen. Het dashboard is in uitstekende staat zonder scheuren of kromtrekken. Alle meters werken naar behoren, evenals de juiste Blaupunkt-radio. Zelfs de originele Repa-veiligheidsgordels zijn in uitstekende staat. Het binnenlicht werkt.

De voorste en achterste stijlen zijn in uitstekende staat en ook erg origineel. Ze hebben hun originele tapijt, lak en rubberen stukken. De vin-badge is correct en ongewijzigd. Het motorcompartiment ziet er mooi uit met frisse motorbeplating. De batterijhouder en "hellhole" vertonen geen tekenen van rot en zijn origineel. De hele auto is opvallend droog, recht en degelijk.

Deze 914-6 is een absoluut plezier om te rijden en de motor maakt glorieuze geluiden vlak achter je hoofd. De carburateurs zijn precies goed afgesteld en de auto start eenvoudig zonder gedoe of knallen. De kracht is sterk in deze lichte kleine carrosserie. Versnelling gaat snel en onmiddellijk zonder aarzeling. De besturing is wendbaar. Het schakelen is uitstekend. De remmen hebben een uitstekende remkracht.
Nadat ik de afgelopen paar jaar verschillende 914-6's van topkwaliteit heb gezien, is dit echt het beste rij-voorbeeld dat ik ooit heb meegemaakt.

Deze 914-6 wordt geleverd met de originele gebruikershandleiding, Blaupunkt radio handleiding, origineel fabrieks onderhoudsboekje (zeer zeldzaam), juiste full-size reserve wiel met nieuwe Michelin band, jack, fabriekstoolkit en alle recente onderhoudsrecords.

Features


Brand PORSCHE
Model 914
Uitvoering 914-6 in super conditie!
First Registration 02-1970
Transmission Handgesch. 5-bak
Displacement 1991 cc
HP 110 pk
Mileage 87500 KM
Colour Irish Green
Price € 115.000,-

AUTO FINANCIEREN

Deze auto leasen of financieren?

Maak uw keuze uit de looptijd en vult u online het formulier in. U kunt ons bereiken via info@afic.nl of op 058 - 767 65 70.

Zakelijk
Particulier
Aanschafprijs
BTW
Leasebedrag
Slottermijn
Opnieuw berekenen

Dit is een BTW auto. Bij aankoop betaalt u zelf de BTW en kunt u de aanschafprijs exclusief BTW financieren.

MorgenInternet en